مشاور حقوقی کیست و چطور مشاوره حقوقی دریافت کنیم؟

مشاور حقوقی کیست

مشاور حقوقی کیست و چطور می توانیم از یک مشاوره حقوقی استفاده کنم؟

شما را به تماشای ویدیوی «مشاور حقوقی کیست؟» دعوت می‌کنیم!

مشاور حقوقی کیست؟

 متخصصی در امور حقوقی است که به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها در مورد مسائل حقوقی شان مشاوره می‌دهد.

مشاوران حقوقی از دانش و تخصص خود برای ارائه راهنمایی های حقوقی دقیق و به موقع به موکلان خود استفاده می‌کنند. آنها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله موارد زیر به شما کمک کنند:

  • قوانین مدنی و تجارت: مشاوران حقوقی می‌توانند در مورد قراردادها، تعهدات، اموال و دارایی، و سایر مسائل مربوط به قوانین مدنی و تجارت به شما مشاوره بدهند.
  • قوانین کار و تامین اجتماعی: مشاوران حقوقی می‌توانند در مورد حقوق و تعهدات کارگر و کارفرما، قراردادهای کار، بیمه تامین اجتماعی و سایر مسائل مربوط به قوانین کار و تامین اجتماعی به شما مشاوره بدهند.
  • قوانین مالیاتی: مشاوران حقوقی می‌توانند در مورد قوانین مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی، و سایر مسائل مربوط به امور مالیاتی به شما مشاوره بدهند.
  • قوانین خانواده: مشاوران حقوقی می‌توانند در مورد مسائلی مانند ازدواج، طلاق، حضانت فرزند، مهریه و ارث به شما مشاوره بدهند.
  • قوانین کیفری: مشاوران حقوقی می‌توانند در مورد جرایم، مجازات ها، مراحل دادرسی کیفری و سایر مسائل مربوط به قوانین کیفری به شما مشاوره بدهند.

تفاوت بین مشاور حقوقی و وکیل:

  • وکلا علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی، می‌توانند در دادگاه ها و مراجع قضایی از موکلان خود دفاع کنند. در حالی که مشاوران حقوقی معمولاً این صلاحیت را ندارند.
  • برای اینکه بتوانید به عنوان وکیل فعالیت کنید، باید در آزمون وکالت شرکت کنید و پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری دریافت کنید. در حالی که برای فعالیت به عنوان مشاور حقوقی، نیاز به پروانه وکالت نیست و گذراندن دوره های آموزشی مرتبط و کسب تجربه در زمینه مشاوره حقوقی کافی است.

نحوه انتخاب مشاور حقوقی:

  • سابقه و تجربه: هنگام انتخاب مشاور حقوقی، به سابقه و تجربه او در زمینه تخصص مورد نظر خود توجه کنید.
  • اخلاق حرفه ای: مطمئن شوید که مشاور حقوقی مورد نظر شما از اخلاق حرفه ای بالایی برخوردار باشد.
  • هزینه: قبل از شروع مشاوره، در مورد هزینه آن با مشاور حقوقی صحبت کنید.

در اینجا برخی از منابعی که می توانید از آنها برای یافتن مشاور حقوقی استفاده کنید، آورده شده است:

  • کانون وکلای دادگستری: می توانید با مراجعه به وب سایت کانون وکلای دادگستری استان خود، لیستی از وکلای پایه یک دادگستری که در آن استان فعالیت می کنند را دریافت کنید.
  • مرکز وکلای قوه قضائیه: می توانید با مراجعه به وب سایت مرکز وکلای قوه قضائیه، لیستی از وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه که در استان خود فعالیت می کنند را دریافت کنید.
  • دفاتر خدمات الکترونیک قضایی: می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از خدمات مشاوره حقوقی آنها استفاده کنید.
  • اپلیکیشن مباشر: در مجموعه مباشر گروهی از متخصصان حوزه قضایی و وکلای پایه یک دادگستری حضور دارند که شما می‌توانید به راحتی و به صورت غیر حضوری از‌ آنها مشاوره دریافت کنید. این مشاوره ها در تمام ایام سال و در تمام ساعات شبانه روز به صورت تلفنی و تصویری در اختیار شماست تا بهترین و سریعترین نتیجه برای شما حاصل شود. برای این منظور وارد بخش مشاوره بگیر سایت مباشر شوید و با انتخاب مشاور خود مابقی فرایند را طی کنید.

توجه: اطلاعات ارائه شده در این پاسخ فقط جنبه ی اطلاع رسانی دارد و به هیچ وجه جایگزین مشاوره حقوقی با یک مشاور یا وکیل متخصص نمی باشد.

 

مشاوره حقوقی خدمتی است که توسط مشاوران حقوقی یا وکلای پایه یک دادگستری ارائه می شود و در طی آن به سوالات و ابهامات حقوقی شما پاسخ داده می شود و راهنمایی های لازم برای حل مشکلات حقوقی تان ارائه می گردد.

مشاوره حقوقی می تواند به صورت حضوری، تلفنی، آنلاین یا کتبی انجام شود.

در اینجا برخی از کارهایی که می توانید به مشاور حقوقی بسپارید، آورده شده است:

مطالعه و بررسی اسناد و مدارک: مشاور حقوقی می تواند اسناد و مدارک شما را به دقت مطالعه و بررسی کند و در مورد آنها نظر حقوقی بدهد.

پاسخ به سوالات حقوقی: شما می توانید هر گونه سوال حقوقی که دارید را از مشاور حقوقی بپرسید و او به آنها به طور کامل و دقیق پاسخ خواهد داد.

ارائه راهنمایی های حقوقی: مشاور حقوقی می تواند با توجه به شرایط پرونده شما، راهنمایی های حقوقی لازم را به شما ارائه دهد.

تنظیم قراردادها و لوایح: مشاور حقوقی می تواند انواع قراردادها و لوایح حقوقی را مطابق با نیاز شما تنظیم کند.

وکالت در دعاوی حقوقی: در صورت تمایل شما، مشاور حقوقی می تواند به عنوان وکیل شما در دعاوی حقوقی حاضر شود و از حقوق شما دفاع کند.

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی:

کاهش هزینه ها: استفاده از مشاوره حقوقی می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه ها کمک کند. چرا که با دریافت مشاوره حقوقی می توانید از بروز بسیاری از مشکلات حقوقی که ممکن است منجر به صرف هزینه های زیاد شود، جلوگیری کنید.

جلوگیری از اتلاف وقت: با استفاده از مشاوره حقوقی می توانید از اتلاف وقت خود در مراجع قضایی و اداری جلوگیری کنید.

کسب آرامش خاطر: استفاده از مشاوره حقوقی می تواند به شما آرامش خاطر بدهد و از استرس و نگرانی شما در مورد مشکلات حقوقی تان بکاهد.

نحوه انتخاب مشاور حقوقی:

سابقه و تجربه: هنگام انتخاب مشاور حقوقی، به سابقه و تجربه او در زمینه تخصص مورد نظر خود توجه کنید.

اخلاق حرفه ای: مطمئن شوید که مشاور حقوقی مورد نظر شما از اخلاق حرفه ای بالایی برخوردار باشد.

هزینه: قبل از شروع مشاوره، در مورد هزینه آن با مشاور حقوقی صحبت کنید.

در اینجا برخی از منابعی که می توانید از آنها برای یافتن مشاور حقوقی استفاده کنید، آورده شده است:

کانون وکلای دادگستری: می توانید با مراجعه به وب سایت کانون وکلای دادگستری استان خود، لیستی از وکلای پایه یک دادگستری که در آن استان فعالیت می کنند را دریافت کنید.

مرکز وکلای قوه قضائیه: می توانید با مراجعه به وب سایت مرکز وکلای قوه قضائیه، لیستی از وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه که در استان خود فعالیت می کنند را دریافت کنید.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی: می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از خدمات مشاوره حقوقی آنها استفاده کنید.

توجه: اطلاعات ارائه شده در این پاسخ فقط جنبه ی اطلاع رسانی دارد و به هیچ وجه جایگزین مشاوره حقوقی با یک مشاور یا وکیل متخصص نمی باشد.

 

جدا کننده

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امور حقوقی و قضایی می‌توانید با کارشناسان  اپلیکیشن مباشر مشورت نمایید.

نوشته : وحید رمضانپور

شما می توانید مجموعه موشن گرافیک‌های مباشر را در زیر دنبال کنید.

فهرست مطالب

مقالات مرتبط

برای دیدن ویدیوهای آموزشی، مباشر را در آپارات و یوتیوب دنبال کنید.

برای دیدن ویدیوهای آموزشی، مباشر را در آپارات و یوتیوب دنبال کنید.

سایر مقالات

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید تا پشتیبانان مباشر در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.