روشهای برندسازی کسب و کار از ۶ جنبه مختلف

روشهای برندسازی کسب و کار

روشهای برندسازی کسب و کار از ۶ جنبه مختلف

روشهای برندسازی کسب و کار
جدا کننده

در این مقاله قصد داریم به روشهای برندسازی کسب و کار بپردازیم و به شما کمک کنیم برندسازی را در جنبه‌های مختلف کسب و کارتان پیاده سازی کنید و از رقبایتان متمایز شوید.

برای این منظور ابتدا به دور و اطراف خودتان نگاه کنید!

چه محصولاتی می بینید؟ میز، صندلی، تلفن همراه، لباس،‌ کفش، در، پنجره، فرش، خودکار، یخچال، تلویزیون، عینک و هزاران هزار محصول کوچک و بزرگ دیگر!

حالا کمی فکر کنید!

اگر دغدغه پول را کاملاً کنار بگذاریم و بتوانیم جهان اطرافمان را از بهترین و مرغوب‌ترین محصولات پر کنیم از میان این همه اجناس مشابه، که کارایی و کاربردشان یکی است، چه شرکت و چه نامی را انتخاب می‌کنید؟

از موبایل سامسونگ استفاده می‌کنید یا اپل؟

خانه‌تان را با جاروبرقی پارس خزر جارو می‌کنید یا با جاروبرقی ال‌جی؟

پوشاک هاکوپیان می‌پوشید یا لویی‌ویتون؟

از عطاویچ سفارش همبرگر می‌دهید یا مک دونالد؟

یادتان باشد دغدغه پول ندارید و می‌توانید بهترین‌ها را داشته باشید!

احتمالاً در نهایت اطراف شما را مجموعهٔ کاملی اسم از بزرگ‌ترین و بهترین سازمان‌ها و شرکت‌ها پر‌ می‌کند، که محصولاتشان به برتر بودن و مرغوب‌بودن و کیفیت، نامی و مشهور است.

آنچه در ذهن شما از این محصولات ماندگار شده است در واقع برند این محصولات است.

برای اینکه روشهای برندسازی کسب و کارهای برند را بدانید باید تعریفی از برند را در ذهن داشته باشید. برند در واقع مجموعه‌ای از داده‌هاست، که در یک کلمه خلاصه می‌شود. داده‌هایی که در ذهن شما طبقه‌بندی و ثبت شده است.

به واسطهٔ آن داده‌ها آن محصول را به یاد خواهید آورد. این داده‌ها به واسطه تجربیات شخصی خود و اطرافیانتان، و به واسطه تبلیغات رسانه‌ها در ذهن شما ثبت و ضبط شده است.

در این مقاله قصد داریم به شش جنبهٔ مختلف کسب و کار بپردازیم و بررسی کنیم که چطور در هر کدام از این جنبه‌ها مفهوم برندسازی مطرح می‌شود.

شما باید روشهای برندسازی کسب و کارتان را در هر کدام از این جنبه‌ها پیاده‌سازی کنید!

روشهای برندسازی کسب و کار

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، برای پیاده‌سازی روشهای برندسازی کسب و کارتان محصول یا خدمات خودتان را در نظر بگیرد.

به این سوأل پاسخ دهید که تا به حال در کسب و کارتان چه اقداماتی کرده‌اید؛ که افرادی به سراغ کسب و کار شما آمده‌اند؟

چه کارهایی می کنید که  مشتریان شما پس از استفاده از محصول یا خدمت شما دوباره به شما مراجعه می‌کنند و از خدمات و محصول شما استفاده می‌کنند؟

در کسب و کارتان چه کارهایی باید بکنید که افراد شما، محصول و خدمات شما را به یاد داشته باشند و همچنین شما را به دیگران معرفی کنند؟

برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید که در ذهن مردم ماندگار شوید و افراد با آغوش باز از محصول و خدمات شما استفاده کنند نیاز دارید که در شش جنبه مختلف کسب و کار خوش بدرخشید و روشهای برندسازی کسب و کار را در هر کدام از این جنبه‌ها پیاده سازی کنید!

برای پیاده سازی روشهای برندسازی کسب و کار باید به شش جنبه مختلف بپردازید!

روشهای برندسازی کسب و کار

شما صاحب یک کسب و کار هستید. محصول یا خدمات خودتان را در نظر بگیرد.

در کسب و کارتان چه اقداماتی کرده‌اید که افرادی به سراغ کسب و کار شما آمده‌اند و چه کارهایی می کنید که  مشتریان شما پس از استفاده از محصول یا خدمت شما دوباره به شما مراجعه می‌کنند و از خدمات و محصول شما استفاده می‌کنند؟

در کسب و کارتان چه کارهایی باید بکنید که افراد شما را و محصول و خدمات شما را به یاد داشته باشند و شما را به دیگران هم معرفی کنند؟

برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید که در ذهن مردم ماندگار شوید و افراد با آغوش باز از محصول و خدمات شما استفاده کنند. نیاز دارید که در شش جنبه مختلف کسب و کار خوش بدرخشید.

۶ جنبه مختلف یک کسب و کار

روشهای برندسازی کسب و کار

هر کسب و کاری را می توانیم از ۶ جنبه مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

این شش جنبه در کنار هم و به صورت کاملاً در هم آمیخته با هم وجود دارند. اما می توانیم برای تحلیل و تفسیر و پیاده‌سازی روشهای برندسازی کسب و کار در هر جنبه، آنها را از هم جدا کرده و بررسی کنیم.

این شش جنبه عبارتند از:

۱. شما، سازمان و شرکت شما

۲. ویژگی‌های محصولات و خدمات شما

۳. مزایا و فایده‌های محصولات و خدمات شما

۴. نیازها و دغدغه‌های مشتریان شما

۵. راه‌های ارتباطی شما با مشتریان

۶. مشتریان شما

در ادامه هر به کدام از این جنبه‌ها می‌پردازیم و توضیح مختصری می‌دهیم در خصوص اینکه چطور می‌توانید با تقویت و ایجاد تمایز در هر‌کدام از این جنبه‌ها در ذهن مخاطب به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای نقش ببندید.

۱. روشهای برندسازی کسب و کار از جنبه شخصی | پرسونال برندینگ

روشهای برندسازی کسب و کار

جنبه اول کسب و کار شما، خود شما، مجموعه، تیم و شرکت شماست. برای همه افراد حایز اهمیت است که از چه کسانی خدمات و محصولات می‌گیرند!

یکی از مهمترین روشهای برندسازی کسب و کار پرداختن به این جنبه از کسب و کار است.

برند‌سازی این جنبه کسب و کار، به قدری مهم است که یک عنوان فرعی جداگانه را به خود اختصاص داده است؛ برند‌سازی شخصی یا پرسونال برندینگ.

هر کاری که شما برای توسعه فردی خودتان انجام می‌دهید، هر آن چه برای توسعه شخصیت، فکر، رفتار و تخصص‌تان انجام می‌دهید؛ به نحوی پرسونای شما را در نگاه اطرافیانتان می‌سازد و بخشی از فرایند برند‌سازی شخصی است.

برندسازی شخصی و به طور کلی برندسازی چیزی نیست که یک شبه بدست بیاید.

بذر گیاهی است که باید در خاکی مناسب کاشته شود، نگهداری و مراقبت شود و در زمان و فصل مناسب خودش شکوفا خواهد شد.

این نکته به ما گوشزد می‌کند که همواره و در همه حال باید در مسیر رشد باشیم و پویایی ما در این فرایند است که ما را به سرزمین برند شدن، خاص شدن، شهرت و محبوبیت خواهد رساند.

رخدادهای یک شبه و ناگهانی رسانه‌ها که بعضی افراد را به سرعت بر سر زبان‌ها می‌اندازد، ماندگار نیست. این شهرت‌های ناگهانی به همان سرعتی که در میان اجتماع افراد پخش می‌شود، به همان سرعت محو و نابود می‌شود.

برندسازی یک بازی بلند مدت است که نیاز به سعه صبر، پشتکار و رشد دائمی دارد. اما در صورتی که برند شما به یک درخت تناور تبدیل شود به راحتی با هر تبر انتقاد و گلایه و نفرت پراکنی فرو نخواهد افتاد.

۲. روشهای برندسازی کسب و کار از جنبه مزیت‌های محصول و خدمات

دومین جنبه‌ای از کسب و کار شما که باید در آن شناخته شوید و تلاش کنید که در ذهن مخاطبتان نقش ببندید محصول شماست.

هر محصول از دو سطح مهم قابل بررسی است:

  • ویژگی‌های محصول یا خدمات
  • مزیت‌های محصولات یا خدمات

در ادامه بررسی روشهای برندسازی کسب و کار؛ دومین جنبه‌ای از کسب و کار شما که باید در آن شناخته شوید و تلاش کنید که در ذهن مخاطبتان نقش ببندید ویژگی‌های محصول و خدمت شماست.

سطح اول بررسی یک محصول یا خدمت؛ بررسی از نظر ویژگی‌های ظاهری آن است؛ که مربوط به جنس، ابعاد و اندازه، وزن و ظاهر و موارد مشابه می‌شود.

ما در اولین برخورد با یک محصول یا خدمات با حس‌های پنجگانه‌مان با آن مواجه می‌شویم.

زیبایی بصری در اولین دیدار چشم ما با آن محصول، صدای گوشنواز یا احساس رضایت در زمان لمس، طعم لذیذ و بوی دلنشین می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در ذهن ما از آن محصول یا خدمات بسازد.

زیبایی بصری تنها در محصول خلاصه نمی‌شود. این می‌تواند تا زیبایی ساختمان شرکت، لوگوی آن کسب و کار،

بسته بندی جذاب، رنگ لباس پرسنل، زیبایی بیلبوردهای تبلیغاتی و هر چیزی که نمودی بصری از آن محصول خدمات و کسب و کار را در برابر چشمان ما آشکار می‌کند، گسترش یابد.

آوای خوش نام یک برند، موزیکی که آن برند را در ذهن ما تداعی می‌کند و حتی صدای شخصی که آن محصول و خدمات را به ما معرفی می‌کند، نقش تأثیرگذاری در یادآوری و ماندگاری آن کسب و کار در ذهن ما دارد.

سبکی و سنگینی یک محصول می‌تواند ما را در استفاده از آن محصول ترغیب کند یا ما را نسبت به آن محصول دلزده کند.

مثلاً تلفن‌های همراهی را در نظر بگیرید که ده برابر تلفن‌های کنونی سنگین‌تر باشند، چقدر شما طرفدار این محصول خواهید بود؟

اندازه کف دستهایمان اندازه جیب‌های ما را تعیین کرده‌اند و زمانی که اندازه جیب‌های شلوارها تعیین شدند، اندازه موبایل‌ها را تعیین کرده‌اند.

اگر محصولی تولید می‌کنید، یا خدماتی عرضه می کنید به این فکر کنید که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید که ظاهر و مشخصات این محصول با بافت زندگی ما، آناتومی بدن ما و سایر ابزارها و وسایل‌ ما همخوانی داشته باشد؟

برای پیاده‌سازی روشهای برندسازی کسب و کار در این جنبه باید برای سوأل زیر جواب مفصلی بیابید

ویژگی محصولات و خدمات شما کدام یک از حس‌های مخاطب را برانگیخته می‌کند و شما برای افزایش ارتباط حسی مخاطبانتان با محصول و خدماتتان چه کارهایی باید انجام دهید؟ کدام یکی از ویژگی محصولات شماست که محصول شما را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند؟ اگر مصرف‌کنندگان شما بخواهند فقط یکی از ده ها ویژگی محصول شما را اسم ببرد، دوست دارید کدامیک را بگوید؟

۳. روشهای برندسازی از جنبه ویژگی‌های محصول و خدمات

روشهای برندسازی کسب و کار

دومین سطح قابل بررسی از یک محصول که بسیار اهمیت دارد، مزایای آن محصول برای مصرف‌کننده است.

مزایای یک محصول یعنی آن ارزش‌هایی که مصرف کننده به واسطه استفاده از محصولی دریافت می‌کند.

هر محصول یا خدمت به هر شکلی که عرضه شود، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها دارد و هر ویژگی یک یا چند مزیت را با خود به همراه خواهد آورد.

مثلاً هر تلفن همراهی جدای از نام یا شرکت سازنده در هر صورت یک وزن خاص دارد. که این وزن، فارغ از سبکی یا سنگینی به عنوان ویژگی آن محصول تعریف می‌شود. این ویژگی با خود نتیجه‌ای از استفاده را به همراه دارد. این نتیجه می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

مثبت بودن نتیجهٔ استفاده از یک محصول و ارزش و کارایی‌ای که برای مصرف کننده به همراه دارد، مزیت استفاده از آن محصول است.

یک تلفن تلفن همراه با وزن استاندارد که به سبکی می‌زند این ویژگی را به همراه دارد که شما در استفاده از آن احساس راحتی بیشتری ‌می‌کنید و در مصرف طولانی مدت دستتان خسته نمی‌شود.

ضامنی که روی درب‌ قوطی کنسرو نصب‌ می‌شود یک ویژگی آن محصول محسوب‌ می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود که کاربر به یک ارزش دست بیابد، این ارزش استفاده راحت‌تر، در زمان کمتر است.

اما دانستن این موضوع چگونه در برندسازی به کار ما می‌آید؟

هر چقدر تلاش کنید که ویژگی‌های بیشتری به محصول خود اضافه کنید و بتوانید به واسطهٔ این ویژگی‌ها ارزش و مزیت بیشتری به مخاطب‌تان ارائه دهید، یعنی هر چقدر در ساخت یک محصول با کیفیت‌تر و کارآمدتر بکوشید، در این صورت است که در ذهن مخاطبان و مصرف کنندگان‌تان بیشتر و بهتر ماندگار خواهید شد و برند شما اعتبار بیشتری کسب خواهد کرد.

لیستی از ویژگی‌های محصول و خدمت خود تهیه کنید و ارزیابی کنید که این ویژگی‌ها چگونه سبب می‌شود که مصرف کننده به یک نتیجه ارزشمند دست یابد.

شما علاوه بر اینکه باید بر افزایش ارزشمندی محصولات و خدماتتان بکوشید، نیاز هست که از طریق تبلیغات و آموزش به مخاطبانتان گوشزد کنید که به واسطهٔ استفاده از محصول شما به چه ارزشی دست می‌یابند؟

۴. روشهای برندسازی کسب و کار از جنبه نیازها و دغدغه‌های مصرف کنندگان

روشهای برندسازی کسب و کار

چهارمین جنبه‌ای که باید در کسب و کارتان به‌ان بپردازید و در آن دقیق شوید، نیازها و دغدغه‌های مخاطباتان است.

بررسی این موضوع که مخاطبان شما چه نیازها و دغدغه‌هایی دارند می‌تواند به شما مسیری برای توسعه کسب و کارتان بدهد. هر کسب و کاری برای رفع که نیاز به وجود آمده است و هر روز روز به واسطه پیچیده تر شدن جهان، نیازهای افراد پیچیده‌تر و گسترده‌تر می‌شود. شما باید بکوشید که نیازهای قدیمی و جدید افراد را رصد کنید و تلاش کنید از طریق کسب و کارتان راه‌حل‌های بهینه تر و بهتر برای رفع این نیاز‌ها بیابید.

زمانی را تصور کنید که اینترنت به شکل کنونی وجود نداشت. در آن دوران نیاز آدمها کاملاً متفاوت از امروز بود و با بروز تغییرات بنیادی در جهان نیازهای افراد هم تغییر می‌کند و نیاز به بازتعریف نیازهای افراد است. با تغییرات این چنینی خدمات و محصولات ما نیز به تبع تغییرات بنیادین خواهد کرد.

هر محصولی که بتواند پا به پای نیاز‌های افراد به روز بشود نقشی ماندگار در ذهن افراد خواهد ساخت. وقتی محصول و خدمات شما همواره در کنار مصرف کننده است تا نیازهای او را مرتفع کند سبب می‌شود او به شما وفادار شود.

وفاداری مصرف کننده به شماست که نشان می‌دهد برندسازی شما کار می‌کند.

لیستی از  محصولات و خدمات خود تهیه کنید و بررسی کنید که هر محصول شما کدام یک از نیازهای مصرف کننده را تأمین می‌کند. به جواب این سوأل بیندیشید که آیا محصولات و خدمات شما بهتر و بیشتر و راحت‌تر از رقبایتان نیاز افراد را برطرف می‌کند یا خیر؟

به جواب این سوأل بیندیشید که چطور می‌توانید با ایجاد مزیت رقابتی نیازهای بیشتری از مخاطبانتان را \وشش دهید!

همواره این سوأل را از خودتان بپرسید که مشتریان شما چه نیازهایی داشته اند و چه نیازهای جدیدی برایشان ایجاد شده است و شما چه نقشی در افزایش رفاه و آسایش افراد دارید؟

۵. روشهای برندسازی کسب و کار از جنبه راه‌های ارتباطی و رسانه

روشهای برندسازی کسب و کار

جنبه دیگه‌ای از کسب و کار که باید به آن بپردازید راه‌های ارتباطی شما با مصرف‌کنندگان، خریداران و مخاطبانتان است.

این جنبه تمام شیوه‌های ارتباط شما با مخاطب را در برمی‌گیرد. از هر رسانه‌ای که شما را در معرض نگاه مخاطب قرار بدهد. هر رسانه‌ای که بتوانید از طریق آن معنا و پیامی را به مخاطب خود انتقال دهید،‌ تا راه‌هایی که شما محصولات و خدماتتان را به دست مشتریانتان می‌رسانید. در این دسته قرار می‌گیرد.

بهینه سازی راه‌ارتباطی شما با مخاطبان‌تان سبب ‌می‌شود که برند شما در ذهن مخاطب ارزش بیشتری کسب کند. هر چقدر اخبار و روند و فرایند کار خودتان را بیشتر و بهتر  و سر راست‌تر در معرض نگاه مخاطب قرار دهید، هر چقدر مخاطب بیشتر در جریان کارهای شما قرار بگیرد، صمیمیت بیشتری با شما خواهد داشت، بیشتر شما را به یاد‌خواهد آورد و به جایی خواهد رسید که کسب و کار شما و شما را به عنوان جزئی از خانواده‌اش خواهد شناخت.

از طرفی هر چقدر شما بتوانید خدمات و محصولات خودتان را سریع‌تر و راحت‌تر و امن‌تر به دست مشریانتان برسانید، آنها شما را بیشتر برای رفع نیازهایشان انتخاب خواهند کرد. و این درخشش شما را در زمینه برندسازی نشان می‌دهد.

نکته دیگر در زمینه ارتباط که می‌تواند برند شما را در ذهن مصرف‌کنندگان‌تان حک کند، بحث پشتیبانی شما از آنهاست. هر چقدر سریعتر و بهتر بتوانید در زمان مصرف محصولاتتان همراه مشتریانتان باشید و هر گونه دغدغه آنها را در مصرف این محصول برطرف کنید، مشتری شما را همچون یک دوست در کنار خود خواهید دید و برند شما نقش ماندگارتری در ذهن او خواهد داشت.

۶. روشهای برندسازی کسب و کار از جنبه مشتریان و مصرف کنندگان

روشهای برندسازی کسب و کار

و درنهایت یکی دیگر از مهمترین جنبه‌های یک کسب و کار مشتریان، مصرف‌کنندگان و مخاطبین شما هستند.

شما باید مخاطبین خود را از جنبه‌های مختلفی بشناسید. شما فقط نیازهای مخاطبانتان را برطرف نمی‌کنید. همراه شدن با مخاطب به عنوان یک دوست و همدل منوط به این است که هویت مخاطبتان را به رسمیت بشناسید و با استفاده از محصولات و خدماتتان در پیشبرد اهداف او هم‌مسیر شوید.

شما باید مخاطب خود را نظر جنسیت، سن، فرهنگ، علایق، دغدغه‌ها، نیازها، روابط، جایی که حضور دارد، تحصیلات، آرزوها و امیدها و آینده‌ای که برای خود متصور است و مواردی از این دست به خوبی بشناسید. و همچون یک دوست همراه و همدل او باشید.

روشهای برندسازی کسب و کار
در اینجا شش فاکتور اساسی کسب و کار را به طور کلی و مختصر نگاه کردیم و به نقش هر کدام آنها در برند‌سازی کسب و کارتان اشاره کوچکی کردیم. مفهوم برندسازی مفهومی بسیار گسترده‌ است که می‌توانیم آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. مفاهیمی مثل رسانه، تبلیغات، بازاریابی عصبی، محتوا و… جنبه‌های دیگری است که می‌توانیم مفهوم برندسازی را در ذیل هر کدام آنها مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم. اما به هر طریقی به مفهوم برندسازی بپردازیم، این نکات در همه موارد مشترک است.
  • اولین نکته اینکه فرقی نمی‌کند که شما برند سازی را از چه زاویه‌ای ببینید، این موضوع چیزی از اهمیت برند‌سازی کم نمی‌کند. برندسازی هویت و شخصیت کسب و کار شما را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. هر کاری کنید که مخاطب شما با کسب و کارتان به عنوان یک فرد انسانی مواجه‌ شود. در راستای برندسازی کسب و کار شماست.
  • دومین نکته اینکه برندسازی یک فرایند است. هر چقدر بتوانید کیفیت، قیمت، دسترسی و در کل ارزش محصول‌خودتان را در طول زمان در ذهن مخاطب بیشتر کنید، در مسیر برندسازی هستید!
  • نکته سوم اینکه گاهی شما باید از کسب و کارتان فاصله بگیرید و کسب و کار خودتان را از دور رصد کنید و به عنوان مخاطب به خود و برندتان نگاه کنید.
    • آیا شما کسی هستید که بدون تعصب و به عنوان یک شخص کاملاً جدا از کسب و کارتان، از محصول و خدمات خودتان استفاده کنید؟
    • برندسازی مفهومی است که می‌تواند در مسیر توسعه شخصی و توسعه کسب و کار شما باشد. به این سوأل فکر کنید که چگونه می‌توانید کسب و کارتان را توسعه دهید؟ در این راستا برند شما هم گسترش خواهد یافت.
  • نکته چهارم در مورد رسانه و تبلیغات است که باید مد نظر قرار دهید. موازی مسیر برندسازی، مسیر تبلیغات است. شناخت مفهوم تبلیغات یکی از بهترین راهکارهایی است که مسیر برندسازی را برای شما روشن و شفاف و هموار می‌کند.

 در نهایت همانطور که گفتیم مفهوم برندسازی یک مفهوم بزرگ و حیاتی در کسب و کار شماست که می‌تواند شما و کسب و کارتان را ماندگار و ارزشمند کند. برندسازی در عین اینکه مفهوم بزرگی است و چتری‌است که بر کلیات کسب و کار شما سایه می‌اندازد، مفهومی است که در جزئیات بسیاری خودش را نمایان می‌سازد.

برندسازی مفهوم پیچیده‌ای است که برای پیاده سازی آن به مشاوران تخصصی و مجرب در این زمینه نیاز دارید و باید برای اینکه این تخصص را بتوانید در کسب و کارخودتان پیاده سازی کنید نیاز دارید که با مشاوران تخصصی این حوزه در ارتباط باشید و راه‌های روشن و دقیقی را به شما نشان دهند.

در اپلیکیشن مباشر بهترین و متخصص‌ترین افراد در زمینه برندسازی گرد هم آمده‌اند تا شما را قدم به قدم تا رسیدن به قله‌های کسب و کارتان همراهی کنند.

پلتفرم کسب و کار مباشر

مباشر، پلتفرم مشاوره و پشتیبانی کسب و کارهاست، که با هدف بهبود فضای کسب و کار آغاز به فعالیت نموده است. مباشر این امکان را به کاربران خود می دهد تا در حوزه های تخصصی کسب و کار از طریق راه های ارتباطی متنوع به سهولت و در هر لحظه از شبانه روز به مشاوران مجرب و کارآزموده دسترسی داشته باشند.

وارد صفحه «مشاوره بگیر» شوید و پس از انتخاب رشته، گرایش و مشاور مد نظر خود، با توجه به تعرفه ها و زمان مد نظر خود مشاوره خود را رزرو کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امور مالی و مالیاتی می‌توانید با کارشناسان  اپلیکیشن مباشر در ارتباط باشید.

نوشته : وحید رمضانپور

شما می توانید مجموعه مقالات را در مجله مباشر دنبال کنید.

فهرست مطالب

مقالات مرتبط

برای دیدن ویدیوهای آموزشی، مباشر را در آپارات و یوتیوب دنبال کنید.

برای دیدن ویدیوهای آموزشی، مباشر را در آپارات و یوتیوب دنبال کنید.

سایر مقالات

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید تا پشتیبانان مباشر در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.